El Mare Nostrum amb Asdent

NachoAquest noi és el Nacho. Té 7 anys i pateix la malaltia de Dent. A Espanya hi ha 50 persones afectades i a tot el món, només 400. Aquesta malaltia és produeix per una mutació al cromosoma X i afecta la funció renal. En el cas del Nacho es manifesta en diferents òrgans. Els seus pares, buscant una millor qualitat de vida pel seu fill van crear l’associació Asdent. Actualment hi ha obertes dues línies d’investigació per aconseguir un medicament, una a l’Hospital de la Vall d’Hebrón i l’altre a l’Hospital de la Candelaria de Tenerife. La mare del Nacho, l’Eva, fa diferents reptes en bicicleta per tal de finançar el projecte. Fa 3 anys va fer la Titan Desert i l’any passat l’Èpica Gaes Atacama a Xile, una gran bogeria ja que l’Eva té una discapacitat del 49%. Una altra de les coses que es fa en aquesta associació és la recollida de taps. Actualment Asdent duu a terme la major campanya de Catalunya i per cada tona de taps reben 200 euros. Actualment la nostra escola és un punt de recollida de taps. El contenidor està ubicat a la porta del despatx de l’AMPA. Aquí teniu l’enllaç on podeu consultar tot allò que fa aquesta família per poder recaptar diners i els llistat dels taps que serveixen i els que no.

www.elretodeeva.com