54-46 Reggae per Xics Ràdio The Penguins

4-46 Reggae per Xics Ràdio

The Penguins
MÚSICA

“No sabem que hem emprès un viatge de mil milles fins que, mirant enrere, ens adonem de com de lluny queda el primer pas”. Aquesta és una de les màximes que han fet seves The Penguins per poder pair l’èxit viscut amb Reggae per xics, un projecte que va néixer de la casualitat i que els ha portat a fer-se un tip de concerts, més de 200, i a vendre més de 10.000 còpies dels tres discos que han publicat recuperant cançons tradicionals adreçades als més petits i versionant-les amb ritmes jamaicans. Un poti-poti d’aquests tres discos és el que podrem escoltar en el 54.46 Reggae per xics Radio, el títol del seu últim espectacle, un canal en el que la bona música i el millor ritme semblen assegurats. Sobretot si ets xic.

La casualitat va arribar el dia que un dels components de la banda, Oriol Serna, qui a més de guitarrista és mestre de música, va demanar a la resta de Penguins que li acompanyessin a la seva escola en un concert per Santa Cecília. Com si d’una gran estrena es tractés, els músics van preparar un repertori a l’alçada dels més baixets i van versionar a ritme de reggae les cançons que els nens estaven aprenent en aquell moment a l’escola. Els menuts s’ho van passar la mar de bé. I ells, encara millor. Així que van decidir tornar a fer la prova. Una vegada i una altra i una altra. I encara segueixen cinc anys i tres discos després. I, a sobre, a més de passar-s’ho pipa, el 2015 van guanyar el premi ARC 2015 al millor espectacle per a públic familiar.

Entre les cançons que han passat pel seu sedàs de ritmes càlids i sincopats trobem des de Marrameu torra castanyes a La masovera o Si tu vas al cel. Grans himnes per a públics menuts.